Compania Fly Lili va aduce, din luna mai, turiști din Israel pe Aeroportul Internațional Ghimbav. De altfel, compania a început deja recrutarea de piloți pentru operațiuni interesante ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance) și charter în Europa și Orientul Mijlociu, după cum arată brasovromania.net.
Noile curse charter directe Tel Aviv – Brașov vor aduce 8.000 de turiști și venituri estimate de 8 milioane € pentru industria ospitalității din județele Brașov și Covasna, după cum anunță tur-operatorul israelian Meshek Wings. Acesta garantează companiei Fly Lili, cea care și-a suspendat activitatea de pe aeroportul Ghimbav-Brașov, acoperirea costurilor de operare indiferent de gradul de ocupare al aeronavelor.
Brașovul este pe lista preferințelor turiștilor israelieni, cunoscuți drept consumatori de atracții turistice, cu programe de tip family, cu venituri generoase. Tur-operatorul israelian Meshek Wings mizează pe programele de tip spa în județele Brașov și Covasna, city break-uri, tururi și parcuri de distracții.

Din luna mai și cel puțin până în luna octombrie, în funcție de rezultate, Fly Lili va opera curse charter Tel Aviv – Brașov, pentru turiștii români care vor să viziteze Țara Sfântă și pentru turiștii israelieni care preferă Brașovul și zona adiacentă.
„Suntem bucuroși și mândri că Fly Lili a fost ales pentru aceste zboruri și cu siguranță o să facem o treabă bună. În cazul ăsta zburăm ca charter, curse regulate. Deocamdată am suspendat temporar activitatea de pe Aeroportul Brașov, dar, cu singuranță, vom reveni. Pentru moment, ne concentrăm pe cursele charter,” a spus Jürgen Andreas Faff, CEO Fly Lili, citat de brasov.net.
Deși în decembrie 2024 compania aviatică s-a retras de pe Aeroportul Internațional Ghimbav-Brașov, acum aceasta revine în contextul în care tur-operatorul israelian acoperă în întregime costurile de operare, indiferent de gradul de ocupare ale aeronavelor.
„Un zbor charter este total acoperit financiar de o agenție de turism, de un tur-operator. Operatorul aerian nu are riscuri în acest caz, pentru că chiar dacă avionul este mai puțin plin, costurile de operare ale companiei sunt acoperite. De aceea, evident, nu cred că există vreun risc, mai ales pe Aeroportul Brașov. Tur-operatorul israelian a făcut fără îndoială calcule, a analizat că gradul de ocupare va fi unul foarte mare, care să nu genereze pierderi, ci, dimpotrivă, să aducă câștiguri pentru Brașov, pentru tur-operator și, desigur, pentru compania aeriană”, a explicat Corina Martin, secretar general, Federația Patronală din Industria Ospitalității.

Atracțiile turistice din România, în special zona Brașovului, prezintă interes ridicat pentru piața din Israel.
„Începem să operăm zboruri pe Aeroportul Brașov începând cu luna mai, deocamdată până în octombrie, cu speranța ca piața să ceară să continuăm. Avem încredere foarte mare și în piața de turism religios din zonă. Avem o combinație bună între turiștii români care vor să meargă în Țara Sfântă cu turiștii care vin din Israel către România și către Brașov. Știm deja de ani de zile că, de fapt, turiștii din Israel care vin pe Aeroportul București în mare parte ajung cumva în Brașov. Unii au stat două, trei sau patru nopți. Încercăm să construim Brașovul ca o destinație de city break pentru sindicatele mari din Israel, care până acum au ales doar Bucureștiul. Ca și număr de turiști luăm în calcul prin intermediul nostru undeva la 8.000 de turiști”, a declarat Meidan Butnaru, reprezentant tour operator Meshek Wings.