spot_img
spot_img
spot_img

Legile Educaţiei, trimise în Parlament pentru procedură de urgență

Noile modificări care vizează examenele naționale ar urma să intre în vigoare cel mai devreme în 2027.

Articole similare

Proiectele de legi ale Educaţiei au fost aprobate în ultima şedinţă de guvern şi vor fi transmise pentru dezbatere şi adoptare în Parlament, în procedură de urgenţă, a anunţat ministrul Educaţiei, Ligia Deca. În pofida opoziției elevilor și părinților, în lege a fost menținută prevederea că, pe lângă Evaluarea Națională, liceele vor putea organiza propriul concurs de admitere, cu probe de profil, pentru 60% din locuri. Ligia Deca a susținut că la această formulă s-a ajuns „tocmai în urma feedback-ului primit de la actorii din educaţie”.

„Proiectul a reunit dezideratele şi viziunea în ansamblu a societăţii în ceea ce priveşte educaţia la orizontul anului 2030, iar legile educaţiei vin alături de reformele deja incluse în PNRR să ne conducă către acele obiective pe care ni le-am propus. Şi, aici, foarte pe scurt, mă pot referi la centrarea sistemului educaţional pe elev, stimularea potenţialului pe care fiecare copil îl are şi acompanierea potenţialului de la educaţie timpurie până la maturitate, până la învăţarea adulţilor. Ne referim şi la deziderate care ţin de creşterea calităţii şi creşterea nivelului de alfabetizare funcţională”, a spus Ligia Deca.

Noile modificări care vizează examenele naționale ar urma să intre în vigoare cel mai devreme în 2027, dacă legile vor fi adoptate de Parlament până la finalul acestui an şcolar.

Noul examen pentru elevii clasei a VIII-a

– Evaluarea naţională rămâne în formula de acum – probe scrise la matematică, limba şi literatura română şi limba maternă
– Se introduce examen de admitere la profilurile liceelor unde există concurenţă dovedită în ultimii ani dacă liceele vor să scoată aceste locuri prin concurs
– Pentru acele profiluri pe care le doresc scoase la concurs liceele pot alege două probe pliate pe profil. De exemplu, pentru Științele naturii pot alege chimia şi biologia în aşa fel încât să poată selecta dedicat pentru potrivirea cu profilul respectiv
– Pentru 60% din locurile de pe profilurile vizate se poate da concurs, 40% din locuri rămânând în repartizare computerizată.
– Din aceste 40%, prioritate pe 10% dintre acestea vor avea elevii cu cerinţe educaţionale speciale sau elevii de etnie rromă.
– Repartizarea computerizată se va face după Evaluarea Națională și după concursul de admitere la liceu
– Subiectele vor fi standardizate, unice şi elaborate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în conformitate cu programele la nivel gimnazial cu un grad de dificultate adecvat competiţiei, respectiv mai degrabă pentru selecţie decât în forma de examen sumativ pe care o are evaluarea naţională.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole