spot_img
spot_img
spot_img

Legea mersului pe jos a trecut de Parlament

Primăriile vor descuraja utilizarea mașinii personale.

Articole similare

Plenul Camerei Deputaților a adoptat, în calitate de for decizional, un proiect de lege care prevede că primăriile „vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în oraşe” începând cu 2026.

Legea merge spre promulgare la șeful statului.

Aceasta prevede că în toate orașele se va realiza o strategie care să încurajeze cetățenii să se deplaseze în următoarea ordine: mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal.

Principalele direcţii de acţiune care se vor avea în vedere la elaborarea planului se referă la „promovarea mijloacelor de transport alternative”, „- mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier”, „dezvoltarea infrastructurii, dotărilor şi serviciilor pentru mersul cu bicicleta” și „creşterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante, prin reducerea spaţiilor de parcare/staţionare destinate acestora”, dar și „scăderea numărului de autovehicule la 1000 de locuitori”.

Legea mai prevede o „dezvoltare orientată spre transportul public”.

Se propune proiectarea şi realizarea spaţiilor urbane prin asigurarea unor „conexiuni facile prin mersul pe jos şi cu bicicleta”.

„Reducerea dependenţei de autovehicule personale prin transport public accesibil, rapid, predictibil, sigur şi cu frecvenţă şi capacitate adecvată” se numără printre obiectivele legii. De asemenea, „stimularea utilizării transportului public, a mersului pe jos şi cu bicicleta prin introducerea unor taxe de parcare şi reducerea volumului de parcări pentru autovehicule”.

În vederea „limitării emisiilor provenite din transportul rutier”, vor apărea în orașe „zone cu nivel scăzut de emisie”, denumite ZNSE.

Prin ZNSE se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului.

Ținte pentru mașini electrice

Legea instituie și un prag de procente și termene pentru introducerea în parcul auto a mașinilor electrice, adică a vehiculelor cu emisii 0, astfel:

a) până la data de 31 decembrie 2025, cel puţin 5%;

b) până la data de 31 decembrie 2028, cel puţin 10%;

c) până la data de 31 decembrie 2031, cel puţin 20%;

d) până la data de 31 decembrie 2034, cel puţin 30%;

e) până la data de 31 decembrie 2037, cel puţin 40%;

f) până la data de 31 decembrie 2040, cel puţin 50%.

În orașe toată strategia va fi prioritizată în această ordine: „mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole