spot_img
spot_img
spot_img

Șoferii sunt încurajați să trimită Poliției filmulețele din trafic

Datele celor care trimit astfel de înregistrări nu vor ajunge pe mâna șoferilor agresivi.

Articole similare

Pentru a putea atinge obiectivul asumat de Uniunea Europeană de a se apropia de zero decese până în anul 2050, Guvernul României, prin Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2022-2030, adoptată prin HG 683/2022, a stabilit ca țintă intermediară reducerea cu 50% a numărului de decese și vătămări grave cauzate de accidente rutiere, până în anul 2030, amintesc reprezentanții Ministerului de  Interne.

O primă măsură propusă de MAI are ca scop „eficientizarea cadrului legal în cazul apariției unor simptome ce pot afecta capacitățile psihologice necesare pentru a conduce autovehicule”. Astfel, va fi instituită o procedură clară, similară cu cea existentă pentru șoferii cu afecțiuni medicale fiziologice incompatibile cu șofatul, și pentru cei care ar putea suferi de o afecțiune psihică.

Concret, orice medic va trebui să trimită pacientul care este șofer la un specialist pentru o evaluare psihologică, dacă observă simptome sau stări care pot afecta capacitatea psihologică de a conduce un autovehicul.

Șoferii agresivi, turnați la Poliție

Șoferii vor putea fi amendați pentru comportament agresiv în trafic pe baza înregistrărilor video realizate de alți șoferi sau pasageri și trimise poliţiei.

Polițistul rutier va putea constata „contravenția de adoptare a unui comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice (…) și cu ocazia verificării sesizării formulate de un participant la trafic”, care a surprins manevrele agresive într-o înregistrare audio-video sau video.

Sesizarea trebuie să conțină în mod obligatoriu: datele de identificare și datele de contact ale persoanei care sesizează comportamentul agresiv, declarația pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute și a înregistrării video, data, ora, locul sau orice informaţii care conduc la identificarea locului unde a fost surprinsă posibila faptă contravențională și, bineînțeles, înregistrarea respectivă, se mai arată în proiectul de OUG.

De asemenea, înregistrarea trebuie să prezinte anumite caracteristici, precum „semnalizarea rutieră a sectorului de drum public pe care au fost surprinse manevrele agresive”, spre exemplu. Măsuri similare au fost deja adoptate de alte state europene, precum Marea Britanie, Polonia și Spania.

Reprezentanții MAI susțin că datele celor care trimit astfel de înregistrări Poliției nu vor ajunge pe mâna șoferilor agresivi.

În România, în anul 2023 s-au înregistrat 4.525 de accidente de circulație grave, soldate cu 1.545 de persoane decedate și 3.535 de persoane rănite grav. În anul precedent s-au înregistrat 4.715 accidente grave, soldate cu 1.633 de morți și 3.695 de răniți grav.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole