spot_img
spot_img
spot_img

O firmă din Germania produce ciocolată fără cacao, din orz și floarea soarelui

Produsele se găsesc în 42.000 de magazine.

Articole similare

Start-up-ul de tehnologie alimentară Planet A Foods din Munchen a primit 30 de milioane de dolari într-o rundă de finanțare pentru a-și crește și mai mult producția de ciocolată fără cacao, anunță bioeconomia.ro

Până de curând, ciocolata fără cacao și ulei de palmier era de neconceput. Dar Choviva, start-up-ul Planet A Foods din Munchen, a dezvoltat o alternativă la ciocolată care nu numai că nu conține cacao și ulei de palmier, dar economisește și cantități mari de CO₂ în timpul producției. Compania din Planegg, fondată în 2021, a strâns acum 30 de milioane de dolari într-o rundă de finanțare din seria B pentru a crește și mai mult producția de ciocolată fără cacao.

Compania folosește materii prime locale, cum ar fi ovăzul și semințele de floarea soarelui, pentru a produce ciocolata fără cacao. În acest scop, a dezvoltat o platformă tehnologică pentru fermentarea ingredientelor pe bază de plante care poate fi folosită pentru a recrea în mod natural aromele din plantele locale. Prin fermentare și prăjire, ciocolata fără cacao este creată din concentrat Choviva și unt Choviva. În plus, Choviva are o amprentă de carbon cu până la 80% mai mică decât ciocolata tradițională, relatează compania.

Creșterea producției anuale la 15.000 de tone

Cu ideea lor, echipa din jurul fondatorilor și fraților Sara și Maximilian Marquart a reușit să atragă noi investitori pentru a continua dezvoltarea tehnologiei.

Start-up-ul vrea să ajungă la o capacitate de producție anuală de la 2.000 de tone la peste 15.000 de tone, pentru a satisface cererea în creștere. De asemenea, compania dorește să se extindă. După Germania, Austria și Elveția, produsele Choviva vor fi introduse și în Marea Britanie și Franța din primul trimestru al anului 2025. În plus, conform companiei, sunt planificate parteneriate strategice pentru SUA și Asia. O unitate de producție urmează să fie deschisă în SUA.

Deschide noi piețe

„Această rundă din seria B marchează o piatră de hotar semnificativă pentru noi”, spune Maximilian Marquart, director general și co-fondator al Planet A Food. „Cu un capital proaspăt de 30 de milioane de dolari și un produs lider pe piață, Planet A Foods nu mai este un start-up – suntem pe cale să devenim un jucător lider pe piață. Această finanțare ne va permite să intrăm pe noi piețe, să creștem producția și să furnizăm partenerii noștri la scară.” 

Sprijinirea dezvoltării globale a sistemelor alimentare rezistente la climă

Runda de finanțare a fost condusă de Burda Principal Investments și Zintinus, cu participarea World Fund, Bayern Kapital, Cherry Ventures, Tengelmann Ventures, AgriFoodTech Venture Alliance și Omnes Capital. „Suntem încântați să însoțim Planet A Foods în creșterea, extinderea pieței și dezvoltarea sistemelor alimentare rezistente la climă la scară globală”, spune Julian von Eckartsberg, Managing Director Burda Principal Investments. Christian Neuss, partener la Zintinus, adaugă: „Planet A Foods combină excelența științifică cu un accent clar pe durabilitate. Extinderea la scară a inovațiilor precum Choviva este o provocare uriașă și credem că suportul potrivit este esențial pentru a-și atinge întregul potențial.”

Produsele Choviva au fost introduse pentru prima dată în supermarketurile germane în 2023. Cu companii precum De Beukelaer, REWE, Deutsche Bahn, dar și Lindt și Lambertz, start-up-ul a reușit să câștige parteneri importanți de cooperare în Germania cu alternativa sa la cacao. Potrivit Planet A Foods, peste 20 de produse sunt acum disponibile în peste 42.000 de locații de vânzare cu amănuntul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole