spot_img
spot_img
spot_img

Catalogul electronic va fi folosit în toate școlile

Datele din catalog vor fi interoperabile cu Sistemul Integrat de Management al Școlarității.

Articole similare

Ministerul Educației a pus în dezbatere proiectul privind aprobarea, înfiinţarea, organizarea, funcţionarea catalogului electronic, finanțat cu bani europeni, prin PNRR. 

Catalogul electronic este folosit deocamdată doar în unele unități de învățământ, printr-un program pilot aprobat de Ministerul Educației care se derulează din anul școlar 2021-2022.

Generalizarea acestui sistem a fost amânată mai mulți ani, astfel că școlile au cumpărat programe de catalog electronic, în lipsa unuia care să fie pus la dispoziție de către minister. Un proiect de ordin de ministru prevede ca un program unic să fie implementat în viitor, cel mai probabil începând cu anul școlar 2026-2027.

Catalogul electronic este sistemul informatic integrat care gestionează situația școlară a preșcolarilor și elevilor prin înregistrarea absențelor, notelor, mediilor, cu generare de rapoarte și statistici relevante la nivel de clasă, unitate de învățământ, județ și sistem național de învățământ preuniversitar, precum și alte date legate de parcursul educațional și procesele administrative aferente acestuia”, se spune în ordinul de ministru pus în dezbatere publică de către Ministerul Educației.

Datele din catalog vor fi interoperabile cu Sistemul Integrat de Management al Școlarității (SIMS), Registrul Matricol Unic / Registrul Unic Național Integrat al Diplomelor şi Actelor de Studii astfel că sistemul informatic va putea fi folosit nu doar pentru un acces simplu al elevilor și părinților la datele din catalog, ci și pentru generarea facilă de statistici pe care Ministerul Educației să le folosească în elaborarea politicilor din domeniul învățământului preuniversitar.

Catalogul electronic ar putea fi accesat și completat cu date nou printr-o largă varietate de mijloace – desktop, laptop, tabletă sau smartphone – cu ajutorul unui user și a unei parole. Vor fi niveluri diferite de acces pentru fiecare dintre beneficiari. Administratorii din fiecare școală sau județ nu vor putea totuși să modifice datele, acestea rămânând apanajul profesorului responsabil cu evaluarea și notarea absențelor elevilor.

În cazul școlilor care au deja catalog electronic propriu nu va fi necesară renunțarea la acesta, urmând să fie asigurată interoperabilitatea catalogului propriu cu cel de la nivel național. Generalizarea sistemului de stocare electronică a datelor legate de notele și absențele elevilor a devenit obligatorie în urma adoptării, anul trecut, a Legii învățământului preuniversitar.

Foto: Catalog Școlar Electronic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole