spot_img
spot_img
spot_img

Cum se adaptează românii la scumpirea alimentelor?

Coșul de cumpărături este ajustat întâi de toate prin reduceri de volume pentru produsele alimentare și de îngrijire a casei.

Articole similare

Pe măsură ce prețurile cresc, consumatorii se adaptează, arată Ipsos și RetailZoom într-o analiză.

De la monitorizarea atentă a ofertelor promoționale și ajustarea porțiilor, până la planificarea vizitelor la cumpărături și căutarea de alternative mai ieftine, consumatorii încearcă să se adapteze la creșterile de prețuri. Iar modul în care consumatorii se comportă în fața raftului e un semnal atât pentru producătorii de alimente, cât și pentru guvernanți și mai ales pentru Isărescu, în a cărui ogradă se află stabilitatea prețurilor.

O analiză combinată a datelor de vânzări realizată de RetailZoom și a rezultatelor unui sondaj Ipsos realizat recent relevă informații valoroase cu privire la acțiunile specifice pe care consumatorii le-au întreprins pentru a atenua impactul creșterilor de prețuri. Această analiză oferă o imagine de ansamblu cuprinzătoare a strategiilor de adaptare adoptate de consumatori în diverse categorii de produse.

Coșul de cumpărături este ajustat întâi de toate prin reduceri de volume pentru produsele alimentare și de îngrijire a casei.

Urmează produsele de îngrijire personală. Descreșterile cantităților cumpărate la începutul anului 2023 (ianuarie-mai) au fost cu -3% mai mici față de vânzările înregistrate la începutul anului 2022 (aceeași perioadă).

Sondajul în rândul consumatorilor a evidențiat mai multe strategii de adaptare ca răspuns la creșterile de prețuri.

Iată care sunt constatările semnificative:
1. Priorități esențiale. 48% dintre respondenți au declarat că au renunțat la anumite produse alimentare pentru a compensa creșterile de preț, ceea ce indică o concentrare strategică asupra articolelor esențiale mai degrabă decât asupra achizițiilor de răsfăț.
2. Mese la domiciliu. 43% dintre participanții la studiu au declarat că nu mai comandă mâncare cu livrare la domiciliu. Ei optează pentru pregătirea meselor acasă pentru a economisi bani.
3. Sacrificarea gustărilor și băuturilor. 41% dintre consumatori au renunțat la gustările opționale, de răsfăț, la băuturile zaharoase și la cafea.
4. Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. 40% dintre respondenți au renunțat la achiziționarea de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Ei acordă prioritate cheltuielilor esențiale în detrimentul achizițiilor discreționare.
5. Electronice și dispozitive mobile. 38% dintre participanți s-au abținut de la cumpărarea de gadgeturi electronice, aparate de uz casnic și telefoane mobile.
6. Ajustarea călătoriilor. 37% au renunțat la călătoriile internaționale. 26% au redus sau au eliminat vacanțele interne.
7. Asigurările. 23%, respectiv 21% dintre respondenți și-au ajustat asigurările de viață sau de sănătate.
8. Ajustări suplimentare. Un procent mai mic de consumatori au făcut alte schimbări, cum ar fi renunțarea la produsele de îngrijire personală și cosmetice (21%), precum şi anularea abonamentelor medicale sau de televiziune (20% și, respectiv, 8%).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole