spot_img
spot_img
spot_img

Dan Air va continua să opereze zboruri de pe aeroportul Brașov

Abia peste un an şi jumătate - doi ani se va putea vorbi despre extinderea programului la 24 de ore.

Articole similare

Dan Air, singura companie care are curse regulate de pe noul aeroport Brașov-Ghimbav, va continua să opereze zboruri de pe acest aeroport. Programul rămâne adaptat condiţiilor oferite în prezent de infrastructura locală, a decis boardul companiei.

Dan Air anunțase că ia în calcul să suspende cursele aeriene de pe Brașov.

„Având în vedere situaţia creată până la acest moment ca urmare a problemelor ivite, respectiv lipsa aparaturii pentru îndepărtat păsările de pe raza aerodromului, lipsa organizaţiilor de întreţinere precum şi refuzul extinderii programului operare de către controlorii de trafic, în situaţii de nevoie operaţională cum au fost întâmpinate în săptămânile anterioare, Dan Air a luat următoarea hotărâre: prioritare fiind siguranţa pasagerilor noştri, ne asumăm pierderile adiţionale şi greutăţi întâmpinate şi vă anunţăm că ne vom continua programul de zbor adaptat condiţiilor oferite în prezent de către Aeroportul din Braşov.
Menţionăm că, în urma solicitărilor noastre, Aeroportul Braşov ne-a transmis în cursul acestei zilei o comunicare potrivit căreia problema logisticii pentru îndepărtarea păsărilor din zona aeroportului din Ghimbav a fost rezolvată. Cu privire la lipsa organizaţiilor de întreţinere arătam ca suntem încă în aşteptarea unui răspuns”,
se menţionează într-un comunicat al companiei.

Cu ce probleme se confruntă aeroportul?

Directorul general al Dan Air, Matt Ian David a menţionat că operatorul aerian se confruntă cu o serie de probleme.
* „Lipsa organizaţiei de întreţinere, care ar fi putut să intervină în timp util după incidentul de vineri, când unui avion care zbura spre Londra i-au intrat mai multe păsări la motor, punându-se viaţa pasagerilor în pericol.
* Lipsa unui sistem anti-păsări (Aeroportul din Ghimbav nu deţine un astfel de sistem care este ieftin şi se poate monta în câteva zile, ceea ce ar fi putut face ca incidentul de vineri să nu existe – n. red.).
* Eliminarea ostilităţii controlorilor de trafic aerian ai ROMATSA (care sâmbătă au preferat să ţină avionul care venea de la Madrid în zbor, deşi deasupra Braşovului era furtună, punând viaţa pasagerilor în pericol – n. red.)”.
* O altă problemă ridicată este cea a programului de funcţionare a aeroportului, de doar 12 ore, respectiv de la 7:00 la 19:00.

Ce spune ROMATSA?

La rândul lor, reprezentanţii ROMATSA au explicat că a fost nevoie de licenţierea controlorilor de trafic aerian pe spaţiul aerian de la Braşov. În prezent, sunt doar cinci persoane pregătite. Acestea nu pot avea un program de muncă mai mare de 12 ore. În acest moment, se mai află în curs de pregătire patru controlori de trafic. Ei vor putea intra în program peste minimum trei luni.

„Însă, cu aceşti patru controlori de trafic în plus nu vom putea asigura decât o flexibilizare a programului aeroportului şi nicidecum extinderea la 24 de ore. Adică, aeroportul va avea tot un program de 12 ore, dar în alt interval orar”, au spus reprezentanţii ROMATSA, citați de Agerpres.

Ei au subliniat că, pentru o extindere a programului la 24 de ore, ar fi nevoie de 12 controlori de trafic. ROMATSA este în curs de recrutare personal pentru 58 de poziţii. Cinci dintre acestea sunt alocate Aeroportului Braşov.

De asemenea, tot pentru extinderea programului aeroportului, este necesară parcurgerea unor etape legale. Una dintre acestea este obţinerea unui nou certificat de aerodrom. Certificarea va dura minimum 3-4 luni. Dacă se adaugă pregătirea personalului, abia peste un an şi jumătate – doi ani se va putea vorbi despre extinderea programului la 24 de ore.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole