spot_img
spot_img
spot_img

Noi schimbări în Codul Rutier: Cardiologii ar putea avea girofar pe mașină

Ceilalți participanţii la trafic vor trebui să le acorde prioritate de trecere.

Articole similare

În ultima săptămână, aleșii au venit cu două noi propuneri de modificare a Codului Rutier. Patru parlamentari vor să includă pe lista scurtă a celor care pot utiliza semnalele speciale de avertizare luminoase două categorii de medici: cardiologii intervenţionişti și neuroradiologi intervenţionişti.

Practic, ceilalți participanţii la trafic vor trebui să le acorde prioritate de trecere, atunci când acești doctori trebuie să ajungă la o urgență medicală, cum sunt infarctul și AVC-ul, potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere la Senat. O altă propunere legislativă, susținută de parlamentari din mai multe formațiuni politice, vizează reducerea cu un an a vârstei de la care tinerii pot conduce o mașină mică.

Timpul este vital, în caz de AVC sau infarct

Inițiatorii amintesc că, potrivit celor mai recente date statistice, țara noastră e fruntașă în UE la mortalitatea prin cele două afecțiuni, iar unul dintre motive este că se acordă asistență medicală specifică în timp util.

România se situează pe primul loc la nivelul Uniunii Europene în ceea ce priveşte mortalitatea generată de bolile cardiovasculare, cu o rată de 109 decese la 100.000 de locuitori, mai mult de dublul mediei înregistrate în UE (44 decese la 100.000 de locuitori). De asemenea, la nivel naţional, bolile cardiovasculare reprezintă prima cauză de deces, cu 57% din totalul deceselor înregistrate la nivel naţional. La fiecare 30 de minute, un român moare de infarct.

Mai mult decât atât, România se află pe primele locuri în topul ţărilor europene cu cele mai multe noi cazuri de accidente vasculare cerebrale (AVC) şi pe locul al doilea în topul deceselor şi al infirmităţilor cauzate de această afecţiune”, se arată în expunerea de motive.

Atât infarctul miocardic acut, cât şi accidentul vascular cerebral reprezintă urgenţe medicale de cel mai înalt nivel, unde timpul de intervenţie poate să facă diferența dintre viață și moarte.

Prin urmare, spun autorii proiectului de lege, „se impune ca medicii cardiologi intervenţionişti sau medicii neuroradiologi intervenţionişti să poată să dispună de facilitatea deplasării cu prioritate (lumină albastră) exclusiv atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie pentru tratamentul de urgenţă al infarctului miocardic acut sau al accidentului vascular cerebral”.

Permis de conducere de la 17 ani

Cea de-a doua propunere legislativă, pusă săptămâna trecută în dezbatere la Senat vizează modificarea actualelor reglementări pentru a permite tinerilor să obțină permisul de conducere pentru autoturisme din categoriile B și BE încă de la vârsta de 17 ani, cu un an mai devreme decât prevede actualul Cod Rutier.

Totuși, minorii vor putea conduce de la această vârstă doar dacă sunt însoțiți de un adult care are cel puțin 10 ani de experiență în aceeași categorie de permis.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole