spot_img
spot_img
spot_img

Proiect-pilot la Sfântu Gheorghe: Ceasul „Assisto” pentru bătrâni și bolnavi

Articole similare

Primăria Sfântu Gheorghe va demara un program menit să îi ajute pe cei în vârstă sau alte categorii vulnerabile, punându-le la dispoziție un mecanism de alarmă în caz de nevoie – Ceasul „Assisto”.

Decizia privind aprobarea acestui program va fi votată de consilierii locali în ședința de mâine, 26 iunie.

Potrivit documentelor justificative, în cadrul acestui program va fi oferit un dispozitiv de alertă, personal pentru fiecare beneficiar, prin care poate să solicite ajutor de urgență sau sprijin printr-o apăsarea unui buton. Programul oferă un serviciu/centru de apeluri disponibil 24/7, în cadrul căruia personalul calificat (dispecerul) răspunde la apeluri, oferă sprijin sau intervenție pentru soluționarea situațiilor de urgență, respectiv a diverselor probleme semnalate.

Personalul calificat, dacă consideră necesar, contactează și implică în acest demers persoanele de contact ale beneficiarului (membri ai familiei, vecini, prieteni sau opțional îngrijitori sau asistent personal). Serviciile programului sunt disponibile atât în situații de urgență, cât și în dificultăți cotidiene, oferind asistență rapidă și eficientă, printr-un dispozitiv de tip ceas.

Caracteristicile dispozitivului

Ceasul „Assisto” poate fi purtat la încheietura brațului, ca un ceas, sau la gât, ca un medalion. Este rezistent la stropire și la șocuri, astfel încât poate fi purtat cu siguranță și în timpul diferitelor tipuri de activități. Este echipat cu un senzor de cădere, care trimite automat o alertă către serviciul/centrul de dispecerat în cazul unei căderi. Are funcție de localizare (GPS) care permite identificarea locației exacte a beneficiarului/purtătorului, date care nu sunt stocate în sistem.

Pot beneficia de program următoarele categorii:

1. Persoane vârstnice care trăiesc singure;

2. Persoane vârstnice care trăiesc cu membrii de familie și necesită serviciile programului;

3. Persoane din alte categorii vulnerabile din punctul de vedere al incapacității / stării de dependență, dizabilitate ori boală.

Condiții suplimentare:

1. Domiciliul/reședința pe raza municipiului Sfântu Gheorghe;

2. În cazul categoriilor 2 și 3 recomandare medicală emisă de medicul de familie sau medicul specialist, respectiv alte acte doveditoare a stării de dependență, incapacitate, dizabilitate ori boală.

Costul dispozitivului este 100 lei, din care:

  • Contribuție publică din bugetul Direcției de Asistență Socială Sfântu Gheorghe: 70%, respectiv 70 lei din costul lunar;
  • Contribuție proprie beneficiar: 30%, respectiv 30 lei din costul lunar.

Serviciul social va fi furnizat de către un furnizor de servicii sociale privat, acreditat și licențiat în condițiile legii, contractat de Direcția de Asistență Socială Sfâintu Gheorghe, care va oferi următoarele servicii beneficiarilor:

  • dispozitive pentru beneficiar și mentenanță dispozitiv,
  • sistem informatic necesar pentru desfășurarea programului și mentenanță sistem,
  • serviciu/centru de apeluri 24/7 cu personal calificat, intervenție prin sprijin/asistență/ajutor, asistență socială, după caz, monitorizarea beneficiarului/utilizatorului.

Solicitarea pentru înscrierea în program se face de către beneficiar sau reprezentantul legal prin completarea unei cereri de înscriere care se depune la sediul Direcției de Asistență Socială Sfântu Gheorghe. La cererea de înscriere se vor anexa toate documentele necesare înscrierii beneficiarului, în vederea întocmirii dosarului personal.

Dosarul depus de beneficiar sau reprezentant legal va cuprinde următoarele documente:

  • Cerere de accesare serviciu, semnată de beneficiar/reprezentant legal;
  • Copie de pe actele de identitate: B.I./C.I.;
  • Copie de pe actul de identitate (după caz) al reprezentantului legal/membrilor de familie;
  • Recomandare medicală emisă de medicul de familie sau medicul specialist, după caz.

Finanțarea și contractarea serviciului social se realizează din bugetul local al municipiului Sfântu Gheorghe – prin bugetul Direcției de Asistență Socială.

Licitație pentru servicii

Direcția de Asistență Socială a organizat deja o licitație pentru programul Assisto 65+ cu privire la selecția unor parteneri publici și privați, furnizori de servicii sociale, pentru încheierea unui Acord de Parteneriat în vederea elaborării și depunerii cererii de finanțare.

Până la termenul stabilit în anunț, adică 24.06.2025, ora 14.00, au fost depuse trei dosare de candidatură, din care au fost acceptate două – Fundația Creștină „Diakonia” filiala Sfântu Gheorghe și Societatea de Cruce Roșie, filiala Covasna.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole