Un Raport referitor la petițiile adresate Consiliului Județean Covasna în anul 2024 arată că pe primul loc în clasamentul nemulțumirilor se află transportul public de persoane. Pe locul doi ca număr de petiții au fost sesizări sau reclamații cu privire la drumurile județene.
Potrivit Direcției Juridice din CJ Covasna, în cursul anului 2024 au solicitat audiențe 29 de persoane, din care 24 au discutat cu președintele CJ, Tamás Sándor. Alte 3 persoane au fost primite în audiență de vicepreședintele Henning László și câte o persoană de către Jakab István Barna, respectiv Sztakics István-Attila, secretarul general al CJ.
Conform Raportului, numărul petițiilor din 2024, adică 55, a fost mai mare decât în 2023. Dar din cele 55, o parte au fost greșit adresate, așa că au fost redirecționate spre autoritățile competente.
În cele din urmă, au rămas 33 de petiții adresate Consiliului Județean.
Problemele ridicate de cetățeni în aceste petiții au fost diverse, dar cele mai multe (câte 9) s-au referit la transportul public de persoane și la drumurile județene.
Alte probleme cu care oamenii au venit la Consiliul Județean spre rezolvare:
- Reclamație cu privire la acte emise (1)
- Solicitare de informații cu privire la un teren (1)
- Reclamații cu privire la activitatea unei primării (3)
- Sesizări sau solicitări în domeniul urbanismului (3)
- Transmiterea de idei în legătură cu organizarea alegerilor locale 2024 (2)
- Reclamație cu privire la un imobil aflat în proprietatea județului (1)
- Solicitarea de sprijin în legătură cu câinii fără stăpân (1)
- Solicitare de acordare a unui drum de servitute pe un teren aflat pe proprietatea CJ (1)
- Solicitare privind identificarea unui loc de naștere înscris într-un certificat de naștere din anul 1892 (1).
Nu în ultimul rând, cineva a solicitat „să fie anunțat proprietarul unei mașini lăsate la Budapesta”.
Departamentul Juridic transmite că în cadrul Compartimentului petiții s-a lucrat eficient la soluționarea la termen a acestora, precizând că în Consiliul Județean se aplică principiul transparenței în relația cetățean – funcționar public, ceea ce duce la „schimbarea mentalității de ambele părți”.