Producătorii auto din UE sunt obligați să respecte limitele de emisii de dioxid de carbon stabilite pentru anul acesta. Reglementatorii UE influențează astfel în mod direct piața liberă, favorizând, paradoxal, importul de autoturisme electrice din China și SUA.
În cazul în care nu se conformează standardelor stabilite de reglementatori, producătorii auto din UE riscă amenzi însumate care pot ajunge la 15 miliarde de euro.
Ola Kaellenius, CEO-ul Mercedes-Benz şi preşedintele Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), a solicitat joi Comisiei Europene să recunoască faptul că vânzările reduse de vehicule electrice (EV) în Uniunea Europeană sunt determinate de cererea slabă, nu de lipsa ofertei, transmite Reuters.
Kaellenius spune că obiectivele UE privind emisiile de CO2 pentru maşini au fost bazate pe aşteptări nerealizate.
În ciuda reglementărilor, cererea de vehicule electrice din Europa nu a crescut. Șeful ACEA a solicitat liderilor politici să propună soluţii. Urmează un „dialog strategic” planificat de executivul UE cu producătorii auto, furnizorii şi sindicatele. Dialogul urmăreşte sprijinirea competitivităţii industriei auto europene. În ultimul timp, aceasta se confruntă cu reduceri de locuri de muncă.
Potrivit ACEA, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 5,9% anul trecut, reprezentând o cotă de piaţă de 13,6%. Cu un punct procentual mai puţin decât în 2023. UE stabilise o creştere la 20% pentru a îndeplini ţintele de emisii de carbon.
ACEA estimează că cota de piaţă va rămâne sub aşteptări, ceea ce ar putea duce la penalităţi mari pentru neconformitate.