Fenomenul cunoscut sub numele de „shrinkflation” se referă la practica producătorilor de alimente de a reduce dimensiunile pachetelor, menținând prețurile la același nivel sau chiar crescându-le.
Acest trend îi determină pe consumatori să primească mai puțin pentru aceeași sumă de bani, aducându-le astfel un prejudiciu financiar.
Un trend care crește profiturile
Acest fenomen a atras atenția și a fost detaliat într-un articol publicat de prestigioasa publicație Bloomberg. Potrivit sursei citate, constatări relevante arată că două treimi dintre cumpărători au remarcat reducerea dimensiunilor unor produse, iar îngrijorarea este în creștere. 83% dintre aceștia și-au exprimat temerile cu privire la această tendință.
Conform informațiilor prezentate în același articol, în contextul „shrinkflation”, în Marea Britanie, consumatorii au căutat alternative în magazinele de tip discount, precum Aldi și Lidl. Ei preferă să achiziționeze produse sub mărcile proprii ale acestor magazine.
Clienții reacționează
De asemenea, conform rezultatelor unui sondaj, aproximativ o cincime dintre cumpărători au decis să nu mai cumpere produsele „micșorate”. Această tendință a generat o schimbare în comportamentul de cumpărare al consumatorilor. Ei își exprimă nemulțumirea față de această practică și caută alternative.
Din păcate, pe lista produselor afectate se regăsesc alimente extrem de solicitate pe piață, inclusiv fructe și legume. Chipsurile, bananele și chiar ciocolata se numără printre acestea.