spot_img
spot_img
spot_img

Marile orașe cer norme mai stricte în privința gazelor de eșapament

Un nou regulament urmează să fie negociat cu Parlamentul European.

Articole similare

Aproape o duzină de orașe europene importante, printre care Paris, Roma și Bruxelles, au depus o petiție la Parlamentul European. Ei solicită standarde mai stricte „privind calitatea aerului și emisiile de gaze de eșapament ale autovehiculelor”, potrivit AFP.

Petiția vine în momentul în care un nou regulament votat de cele 27 de state membre privind emisiile de gaze de eșapament ale automobilelor urmează să fie negociat cu Parlamentul European. Parlamentul încă nu și-a definit încă poziția.

Statele membre – conduse în special de Franța și Italia – au exclus o înăsprire a normelor actuale. Ele au optat pentru o abordare mai puțin strictă decât propunerea prezentată de Comisia Europeană în noiembrie 2022. Aceasta viza reducerea semnificativă a emisiilor de oxid de azot (NOx) și de particule fine ale vehiculelor.

Primarii au declarat război gazelor de eșapament.

Primarii care au semnat „plângerea” inițiată de orașul Paris consideră că propunerea adoptată de statele membre ale UE la sfârșitul lunii septembrie „reprezintă un pas înapoi și un eșec în ceea ce privește integrarea standardelor OMS privind calitatea aerului și emisiile autovehiculelor”.

Roma, Bruxelles, Zagreb și Krizevci (Croația), precum și Bordeaux, Montpellier, Besançon și zona metropolitană Lyon din Franța au semnat petiția. Documentul a fost inițiat de primarul Parisului, Anne Hidalgo.

„Noi, reprezentanții marilor orașe europene, care găzduiesc 75% din populația Europei, nu putem accepta o astfel de negare a democrației și un astfel de scandal”, susțin ei în petiție. Prin urmare, cer „un standard ambițios, în conformitate cu cele stabilite de OMS”.

Standardul Euro 7 urmează să se aplice din 2025. Va înlocui Euro 6. Va clasifica toate autoturismele și vehiculele grele de marfă, indiferent de tipul de motor, în funcție de nivelul emisiilor poluante.

„În loc să îi forțeze pe acești constructori (auto) să se alinieze la un standard ambițios, Europa se pregătește să se alinieze la cererile și interesele lor”, afirmă primarii semnatari. Ei spun că „dacă nu înăsprim acum standardul, ne vom condamna să suferim emisiile acestor vehicule până în 2050”.

„Dacă ar fi adoptat, standardul Euro 7 ar acorda o licență pentru a polua. Prin urmare, pentru a ucide prin nerespectarea standardelor OMS. Iar acesta ar fi noul scandal de sănătate publică la scară europeană”, susțin ei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole