spot_img
spot_img
spot_img

Noile reguli RCA, contestate de transportatori

Unele măsuri contrazic principiul reparării integrale a prejudiciului și a asigurării RCA.

Articole similare

Proiectul de modificare a Legii RCA nr. 132/2017 a fost înregistrat la Senatul României, apoi a fost înaintat către Camera Deputaților și înregistrat sub nr. 216/2024.

Printre amendamentele depuse de parlamentari s-au strecurat câteva anticoncurențiale și neconstituționale. Service-urile auto și transportatorii le contestă, cerând intervenție urgentă de la Bruxelles pentru eliminarea lor. Contestatarii arată că amendamentele reduc drastic drepturile păgubiților. Polița RCA devine un fel de taxă plătită obligatoriu firmelor de asigurări. Păgubiții vor scoate bani din buzunar pentru a acoperi coplata la repararea mașinii.

În plus, asigurătorii și-ar putea stabili contracte în favoarea lor, alegându-și service-urile auto preferențial. Reparațiile ar urma să fie calculate la prețul cel mai mic, inclusiv cu piese second-hand. Acest lucru nu ar trebui permis.

RCA și reparații cu piese la mâna a doua

Prin introducerea Articolului 221, referitor la „prețuri/costuri de piață”, păgubiții RCA, nevinovați de producerea unui accident, vor fi obligați să suporte o coplată din propriul buzunar pentru a acoperi costurile reparațiilor către unitățile reparatoare. Acest lucru este contrar principiului reparării integrale a prejudiciului și a asigurării RCA.

Mai este și o modificare a articolului 14, alineatul (3), prin care cuantumul despăgubirii să fie stabilit doar prin convenție între asigurător și păgubit. S-a preluat modelul convenției arbitrale sau de mediere, din domeniul juridic, dar nu are nicio legătură cu legislația privind asigurările. Această modificare va obliga păgubitul să accepte orice sumă drept despăgubire, chiar dacă aceasta nu va fi suficientă pentru acoperirea costurilor reparației vehiculului avariat pentru a-l aduce la starea anterioară accidentului.

Transportatorii spun că astfel se va ajunge la situația în care reparația nu se va mai putea face cu piese originale, ci doar cu piese de after-market sau second-hand care se vor încadra în limitările ce vor fi impuse abuziv de asigurători, așa cum se întâmplă și în prezent în cazul ofertelor înaintate de asigurători pentru reparația în regie proprie sau în cazul efectuării reparațiilor în unitățile reparatoare cu care asigurătorii au încheiate convenții de colaborare.

În acest fel, firmele de asigurări vor plăti mai puțin pentru despăgubiri și vor avea profit mai mare, dar circulația pe drumurile publice nu va fi sigură din cauza condiției tehnice a vehiculelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole