spot_img
spot_img
spot_img

Profesorii nu cred în promisiunile Guvernului

Promisiunile de creşteri salariale sunt privite cu scepticism.

Articole similare

Unu din doi profesori nu crede că guvernanţii vor aplica creşterile salariale promise. Aproape o treime (29%) dintre aceştia spun că situaţia lor financiară este precară sau modestă. Datele provin dintr-un sondaj dat publicităţii de World Vision România.

Aproape jumătate dintre respondenţi (49%) „nu au deloc sau au foarte puţină încredere” că guvernanţii vor respecta toate promisiunile legate de salarizarea cadrelor didactice făcute în timpul grevei. 35% sunt rezervaţi şi doar 16% cred că promisiunile vor fi respectate.

Potrivit studiului, „în urma grevei cadrelor didactice, 24% dintre respondenţi remarcă schimbări negative în relaţia cu colegii, ceea ce indică posibilitatea ca greva să fi generat dispute în cancelarii şi alţi 12% dintre profesori remarcă şi schimbări pozitive, în sensul creşterii solidarizării între colegi”.

Noul an şcolar începe cu o nouă Lege a Învăţământului Preuniversitar, despre care 19% dintre cadrele didactice spun că sunt în mică măsură sau deloc informate. Alţi 28% dintre profesori spun că sunt relativ informaţi. 53% se consideră în mare măsură sau în foarte mare măsură informaţi.

Sondajul a fost realizat de World Vision România la sfârşitul lunii august pe un eşantion de 800 de cadre didactice.

Profesorii spun că au prea mulți elevi în clase

50% dintre profesorii care au răspuns la întrebări consideră că au prea mulţi elevi în clasa lor. Prea mulți pentru a face o educaţie de calitate individualizată, pe măsura nevoilor fiecărui elev. Situaţia este mult mai presantă în mediul urban, unde 56% dintre profesorii care au răspuns la chestionar se confruntă cu această problemă, faţă de 34% care predau în mediul rural. Scăderea numărului de elevi din mediul rural vine ca urmare a mai multor factori: scăderea natalităţii, migraţie, scăderea numărului de şcoli şi licee din rural şi înscrierea copiilor în mediul urban sau peri-urban.

„Rezultatele acestui sondaj reflectă un paradox al sistemului educaţional din România. Avem profesori motivaţi, dar fără resursele necesare pentru a-şi face munca la standardele pe care ei şi le doresc. Investiţia în educaţie trebuie să fie o prioritate naţională.

Rezultatele acestui sondaj trebuie să servească drept un apel la acţiune pentru îmbunătăţirea sistemului de învăţământ. Avem nevoie de investiţii serioase în infrastructură şi resurse pentru a pune în valoare potenţialul cadrelor didactice. Scepticismul profesorilor faţă de îndeplinirea promisiunilor financiare este iar o chesiune extrem de îngrijorătoare la care guvernanţii trebuie să vină cu soluţii”, a declarat directorul-executiv World Vision România, Mihaela Nabăr.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole