spot_img
spot_img
spot_img

Programul Casa Verde Fotovoltaice a început!

Documentele de care aveți nevoie.

Articole similare

Programul Casa Verde Fotovoltaice, unul dintre cele mai aşteptate programe şi care are un buget de peste 1,7 miliarde de lei, a pornit cu înscrierea persoanelor fizice din regiunea Bucureşti-Ilfov. În acest an, autorităţile au decis ca înscrierea să se facă pe regiuni.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat calendarul de înscrieri și fondurile disponibile pentru persoane fizice și unități de cult, după cum urmează:

  • 19 mai, ora 10:00 – Regiunea București Ilfov – 4.993 proiecte
  • 24 mai, ora 10:00 – Regiunea Centru (judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu) – 12.253 proiecte
  • 29 mai, ora 10:00 – Regiunea Nord Est (judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui) – 13.974 proiecte
  • 6 iunie, ora 10:00 – Regiunea Nord Vest (judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – 12.001 proiecte
  • 9 iunie, ora 10:00 – Regiunea Sud Est (judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea) – 10.620 proiecte
  • 14 iunie, ora 10:00 – Regiunea Sud Muntenia (judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman) – 14.045 proiecte
  • 19 iunie, ora 10:00 – Regiunea Sud Vest (judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea) – 8.715 proiecte
  • 22 iunie, ora 10:00 – Regiunea Vest (judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş) – 10.024 proiecte
  • 27 iunie, ora 10:00 – Unități de cult – 875 proiecte

Dacă sunteți interesați să vă înscrieți, vă recomandăm sa obțineți și să pregătiți din timp următoarele documente: 

  • Act de identitate solicitant (adresa din cartea de identitate trebuie să coincidă cu adresa imobilului unde se dorește implementarea). Nu se acceptă viza de flotant la adresă. Termenul de schimbare a cărții de identitate este de 10 zile lucrătoare de la depunerea documentelor la Direcția de Evidență a Persoanelor. 
  • Extras de carte funciară din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcție pe care se va implementa proiectul (este valabil 60 zile de la emitere). Se poate obține online și costă 20 lei https://epay.ancpi.ro/epay/SelectProd.action?prodId=1420 
  • Certificat de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice (este valabil 90 zile de la emitere). Se poate obține online de la ANAF www.anaf.ro (dacă aveți SPV) sau fizic de la ANAF. 
  • Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială aveți domiciliul (este valabil 30 zile de la emitere). Unele primării eliberează acest document online. 
  • Dacă adresa din CI este scrisă diferit față de cea din extrasul de carte funciară (de exemplu lipsește strada, numărul, etc), trebuie să obțineți o adeverință de la primărie care să ateste adresa la care locuiți și să menționeze numărul cărții funciare (Descarcă Model
  • Copia cărții funciare colective, doar pentru imobilele tip duplex (se obține doar fizic de la OCPI). De exemplu, pentru un imobil înscris într-o carte funciară cu număr de tipul xxxx-C1-U2, este necesară copia cărții funciare colective. 

În sesiunea Casa Verde 2023 – beneficiarii se vor înscrie SINGURI (nu prin instalator, ca în edițiile precedente) în aplicația informatică a AFM pentru rezervarea sumelor. Abia după realizarea înscrierii și validarea instalatorilor, beneficiarii își vor alege instalatorul validat cu care vor să implementeze proiectul.

„Oferim o finanţare în cuantum de 20.000 de lei pentru fiecare solicitant, cu condiţia unei contribuţii proprii a beneficiarului, de 2.000 de lei. Bugetul total al programului este de 1,75 miliarde lei, echivalentul a peste 87.000 de sisteme fotovoltaice”, a precizat ministrul Tánczos Barna.

Acesta a explicat de ce s-a decis ca înscrierea să fie făcută pe regiuni: „Având în vedere numărul foarte mare de doritori şi pentru a nu mai solicita aplicaţia informatică, am decis să lansăm sesiunea de înscriere în 8 etape, câte una pentru fiecare regiune de dezvoltare a României”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole