Uniunea Europeană și-a fixat un obiectiv extrem de ambițios de reducere a emisiilor de carbon. Parte programului „Green Deal”, pachetul „Fit for 55” vizează, printre altele, renunțarea la mașinile pe combustie internă.
Viitorul regulament așteaptă aprobarea Parlamentului European și a Consiliului. Textul propunerii de regulament introduce noțiunea de „vehicule reziduale”. Acestea ar fi vehiculele mai vechi de 15 ani.
Vehiculele reziduale care prezintă defecțiuni la componente majore, cum ar fi motorul, transmisia, frânele sau direcția, și care sunt considerate vechi (potențial în jur de 15 ani), vor intra în această categorie. O dată etichetate ca fiind reziduale, aceste vehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative și vor fi probabil casate.
„Fit for 55″ urmărește să elimine emisiile directe din transporturi până în 2050.
Există și o serie deobiective intermediare,printre care se află și reducerea poluării cu 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990.
Un pas important în această direcție este interzicerea în 2035 a mașinilor noi cu motoare cu combustie. Excepție fac vehiculele care funcționează cu potențiali combustibili sintetici. Lucrurile nu sunt însă foarte clare. Fiecare stat are propriul specific, iar industria auto încă nu poate îndeplini în totalitate aceste obiective.
Uite asa o sa prospere munca la negru!
Pai la 15 ani, conform standardelor romanesti, masina e aproape noua.
Astia din UE au cam mult timp liber