spot_img
spot_img
spot_img

Talciocul cu oferte prezidențiale

Prezidențiabilii vând gogoși care mai de care mai năstrușnice.

Articole similare

Pas cu pas, candidații la alegerile prezidențiale se așează în blockstart-uri. A trecut perioada în care au ținut dorința ascunsă, e timpul scurt, candidaturile trebuie anunțate. Iar până atunci, plouă cu oferte „inovative” care să crească notorietatea candidaților.

Soluția liberală a fost să promoveze o carte scrisă (?) de dl Ciucă. Nu teza de doctorat, ascunsă de justiție ca să nu se vadă plagiatul, ci o carte intitulată solemn „Un ostaș în slujba țării”. Panourile cu reclama la această carte au împânzit România și i-au costat pe liberali 2 milioane de euro până acum. Până la sfârșitul anului, suma va ajunge la 4 milioane de euro.

Se pare că liberalii au calculat corect. Un sondaj de luna trecută îl plasează pe dl Ciucă pe poziția a doua în clasament, deci ar intra în turul al doilea al alegerilor prezidențiale. „Scriitorul” Ciucă ar putea deveni președintele României, iar panourile ar putea astfel să devină file din istoria poporului român…

Cele mai bune oferte sunt așteptate din …public!

Pe primul loc în sondaje se află președintele PSD, dl Ciolacu. Probabil că domnia-sa își va anunța candidatura la congresul de la sfârșitul acestei săptămâni. Până atunci, dl Ciolacu a anunțat că așteaptă propuneri și idei de guvernare din partea poporului. În principiu, consultarea este un instrument al guvernării democratice. Dar lipsa de idei și de oferte a politicienilor nu poate fi înlocuită cu idei din public. Sau, dacă în public sunt idei mai bune, să plece politicienii și să vină la guvernare oameni care chiar au ceva în cap!…

Sigur că această „deschidere” social-democrată este tot o formulă de creștere a notorietății candidatului. Față de dl Ciucă, dl Ciolacu are ceva în plus – se apropie de oameni, nu se suie pe panouri. La prima vedere, consultanții electorali ai PSD par mai dibaci decât cei ai PNL.

USR vine cu dna Lasconi. „Sufletul unei nații, viitorul unei generații”, scrie pe panourile progresiștilor. USR se dovedește un partid frământat, care după ce era să o dea afară pe dna Lasconi pentru că a votat la referendumul pentru familie, a pus-o președinte de partid și candidat la prezidențiale. Sloganul care ține loc de oferte electorale nu pare să o ajute prea mult pe dna Lasconi. Sondajele arată că e departe de turul al doilea. Probabil că „nația” nu se limitează la o „generație”… Aflu din presă că dna Lasconi are un consultant american. Poate din acest motiv sloganul nu are nicio noimă în limba română…

Oferte de dreapta cu măsuri de stânga

Ați ghicit, este vorba de dl Simion. Dacă va ajunge președinte, va desființa dobânzile la credite și va umple piața imobiliară de case în valoare de 35000 de euro. Dl Simion uită că reprezintă un partid de dreapta și ne promite măsuri specifice adversarilor de stânga. Confuzia poate crește notorietatea candidatului, dar capitalul de încredere rămâne mic, insuficient pentru turul al doilea al prezidențialelor.

Avem, iată, o înșiruire de oferte în talciocul nostru vesel și viu colorat. E drept, nu găsim în acest talcioc un proiect de țară valid. Nu găsim una sau mai multe scheme ideologice limpezi și nici un nivel intelectual mai de soi în rândul candidaților. Dar ultimii 10 ani ne-au arătat că putem trăi fără președinte. Prin urmare, merge și așa!…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole