spot_img
spot_img
spot_img

10 euro pe lună pentru Facebook și Instagram fără reclame

Se va respecta, astfel, legislația europeană privind datele personale şi publicitatea direcţionată.

Articole similare

Meta ia în considerare posibilitatea de a oferi europenilor abonamente plătite pentru a utiliza Instagram şi Facebook fără publicitate. S-ar respecta astfel legislaţia europeană privind datele personale şi publicitatea direcţionată, scrie AFP.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de Wall Street Journal (WSJ), Meta lucrează la mai multe formule.

Abonaţii ar putea plăti în jur de 10 euro pe lună pentru contul lor de Instagram sau Facebook de pe computer.

Pentru aplicațiile de pe smartphone-uri, prețul ar fi de 13 euro. Fiecare cont suplimentar ar adăuga aproximativ 6 euro la factura lunară.

Utilizatorii care nu sunt de acord ca grupul american să le colecteze datele cu caracter personal în scopuri de direcţionare a publicităţii și-ar păstra accesul la platforme contra cost.

Meta (Facebook) şi Google şi-au construit imperiile – şi, în mare măsură, structura economică a internetului – pe acest model. Adică, direcţionarea către miliarde de utilizatori a reclamelor personalizate. Un sistem care se bazează pe colectarea informațiilor despre utilizatori.

Uniunea Europeană luptă de mai mulţi ani împotriva urmăririi utilizatorilor de internet fără consimţământul acestora. Mai întâi a emis Regulamentul european privind protecţia datelor (EDPR) din 2016. Apoi – Regulamentul privind pieţele digitale (DMA). Acesta a intrat în vigoare în această vară.

Platformele digitale în cauză au termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma.

Meta a prezentat această propunere autorităţilor europene de reglementare în septembrie. Bruxelles-ul nu a răspuns în mod oficial. „Meta crede în valoarea serviciilor gratuite finanţate prin publicitate personalizată”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului.

„Cu toate acestea, continuăm să explorăm opţiunile pentru a ne conforma cerinţelor de reglementare în evoluţie. Nu avem nimic altceva de împărtăşit în acest moment”, a adăugat acesta.

Abonamentele plătite ar reprezenta o schimbare radicală de abordare pentru companie. Facebook promisese că va fi „întotdeauna” gratuit

Acest model de afaceri este acum foarte răspândit, de la X (fostul Twitter) la platformele de streaming precum Netflix, care sunt mai ieftine sau gratuite cu publicitate şi mai scumpe sau plătite fără publicitate şi cu beneficii suplimentare.

În iulie anul trecut, Curtea de Justiţie a UE a emis o hotărâre prin care a confirmat că Meta nu are dreptul de a partaja informaţii personale despre utilizatorii săi între platformele sale.

Utilizatorii „trebuie să fie liberi să refuze în mod individual (…) să îşi dea consimţământul pentru anumite prelucrări de date care nu sunt necesare pentru executarea contractului, fără a fi obligaţi să se abţină complet de la utilizarea serviciului”, a decis Curtea la 4 iulie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole