Acasă Lumea noastră Profesorii nu cred în promisiunile Guvernului

Profesorii nu cred în promisiunile Guvernului

Promisiunile de creşteri salariale sunt privite cu scepticism.

0

Unu din doi profesori nu crede că guvernanţii vor aplica creşterile salariale promise. Aproape o treime (29%) dintre aceştia spun că situaţia lor financiară este precară sau modestă. Datele provin dintr-un sondaj dat publicităţii de World Vision România.

Aproape jumătate dintre respondenţi (49%) „nu au deloc sau au foarte puţină încredere” că guvernanţii vor respecta toate promisiunile legate de salarizarea cadrelor didactice făcute în timpul grevei. 35% sunt rezervaţi şi doar 16% cred că promisiunile vor fi respectate.

Potrivit studiului, „în urma grevei cadrelor didactice, 24% dintre respondenţi remarcă schimbări negative în relaţia cu colegii, ceea ce indică posibilitatea ca greva să fi generat dispute în cancelarii şi alţi 12% dintre profesori remarcă şi schimbări pozitive, în sensul creşterii solidarizării între colegi”.

Noul an şcolar începe cu o nouă Lege a Învăţământului Preuniversitar, despre care 19% dintre cadrele didactice spun că sunt în mică măsură sau deloc informate. Alţi 28% dintre profesori spun că sunt relativ informaţi. 53% se consideră în mare măsură sau în foarte mare măsură informaţi.

Sondajul a fost realizat de World Vision România la sfârşitul lunii august pe un eşantion de 800 de cadre didactice.

Profesorii spun că au prea mulți elevi în clase

50% dintre profesorii care au răspuns la întrebări consideră că au prea mulţi elevi în clasa lor. Prea mulți pentru a face o educaţie de calitate individualizată, pe măsura nevoilor fiecărui elev. Situaţia este mult mai presantă în mediul urban, unde 56% dintre profesorii care au răspuns la chestionar se confruntă cu această problemă, faţă de 34% care predau în mediul rural. Scăderea numărului de elevi din mediul rural vine ca urmare a mai multor factori: scăderea natalităţii, migraţie, scăderea numărului de şcoli şi licee din rural şi înscrierea copiilor în mediul urban sau peri-urban.

„Rezultatele acestui sondaj reflectă un paradox al sistemului educaţional din România. Avem profesori motivaţi, dar fără resursele necesare pentru a-şi face munca la standardele pe care ei şi le doresc. Investiţia în educaţie trebuie să fie o prioritate naţională.

Rezultatele acestui sondaj trebuie să servească drept un apel la acţiune pentru îmbunătăţirea sistemului de învăţământ. Avem nevoie de investiţii serioase în infrastructură şi resurse pentru a pune în valoare potenţialul cadrelor didactice. Scepticismul profesorilor faţă de îndeplinirea promisiunilor financiare este iar o chesiune extrem de îngrijorătoare la care guvernanţii trebuie să vină cu soluţii”, a declarat directorul-executiv World Vision România, Mihaela Nabăr.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Exit mobile version